san francisco dag 16 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van dirkenannemarie - WaarBenJij.nu san francisco dag 16 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van dirkenannemarie - WaarBenJij.nu

san francisco dag 16

26 Februari 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Alcatraz, laatste verblijf van Al Capone. Na een flinke Ochtend wandeling (45 minuten) op pier 33 met de boot naar het eiland. Alcatraz is een gevangenis binnen de gevangenis. Twee en halve kilometer verwijderd van de bewoonde wereld. Prachtig uitzicht op de skyline van San Francisco. In de gevangenis moesten de gevangenen privileges verdienen. Iedereen kreeg dezelfde kale cel met wc pot, bed en klaptafel. En elke week een pakje Winston of je nu rookte of niet. Het is in werkelijkheid nog erger dan in de film. We zagen ook de cel, compleet met de namaak hoofden en de uitgehakte muur waar de enige 3 gevangen ooit door zijn ontsnapt. Escape from Alcatraz. ....naast de celblokken maakte ook de ziekenzaal indruk. Brrrrr!
De rest van de dag hebben we ons bijzonder goed vermaakt bij pier 39 waar van alles te beleven valt en de draft beers goed smaakten. Ontzettend lekker gegeten bij visrestaurant fog waar we uitzicht hadden op de luierende zeeleeuwen.
Als afsluiting onderweg nog even naar Buena Vista voor een Irish coffee.
Het smakelijkste souer dough brood ooit gekocht bij Boudin en langzaam terug naar het hotel, zere kuiten en blaren na het vele lopen.....bergie op en bergie af......
San Francisco! Heerlijke stad, erg relaxed ondanks de drukte en bijzonder vriendelijk. Een beetje Den Bosch in het groot. ....

• 27 Februari 2015 - 09:59

Jeanny:

Nee hoor ik ben niet poep jaloers :P
    Je schrijft lekker weg Anne-Marie, wat `n geweldige ervaringen doen jullie op.
    En zoals ik alles lees, kom je idd tijd te kort om van alles volop te genieten.

Geniet lekker nog ff door van deze mooie reis samen,
    het is jullie van <3 e gegund.

Dikke knuf xXx