Monterey dag 13 - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van dirkenannemarie - WaarBenJij.nu Monterey dag 13 - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van dirkenannemarie - WaarBenJij.nu

Monterey dag 13

23 Februari 2015 | Verenigde Staten, Monterey

Richting San Francisco over de highway 1. Nu en dan bewolkt dus mooi weer voor een rit.
If you'r going to San Francisco. ...
Onderweg stoppen we regelmatig om te genieten van de mooiste vergezichten. We zien vreemde vogels ( en Japanners ) pelikanen en brutale eekhoorns die op je knie komen zitten.
In ragget point was het uitzicht zo adembenemend mooi dat tranen vanzelf uit mijn ogen druppelden. En nee, dat was geen vermoeidheid. ...het was net als met uien snijden. ....het gaat vanzelf.
Zulke mooie plaatjes. ....links. ....rechts. ....voor je.....achter je. ....beneden en boven je. Big Sur, overweldigend stuk natuur!
En dan Hearst Castle midden in het niets torent dat boven alles uit, we wilden EVEN gaan kijken maar vanaf het visitor center naar het kasteel was nog 5 mijl. ...en de bustour duurde ook nog een paar uur. Daar moet je een dag voor uittrekken. ....we hebben maar een boek gekocht.
Verder richting monterey passeren we de mooiste uitkijkpunten en het ene is nog mooier dan het andere.
Prima hotel weer ( comfort inn ) en ook Monterey is meer dan de moeite waard. Mexicaans restaurant gezien en omdat die keuken hier erg goed is naar binnen gegaan. Al had het niet gesmaakt dan nog was het de moeite waard geweest, uitzicht op zee ( hoog erboven ) grote ramen waar de zeevogels naast je hoofd lijken te vliegen. ....en uitstekend eten. Als je een de guacamole wordt vers aan je tafel gemaakt.
Morgen richting San Francisco en naar redwood city vriendin Jolanda bezoeken.
We realiseren ons dat we nog eens terug moetenomdat we te weinig tijd hebben om ergens langer te blijven en meer te kunnen zien.